ongi etorri nire blogera

Ongi etorri bire BLOGERA!!!







miércoles, 1 de diciembre de 2010

ESKOLA 2.0 eta ARBEL DIGITALAK

Hezkuntza saila, multinazional eta editorial batzuen artean zenbait bilera egin ondoren, 2009-2010 ikasturtearen hasieran Eskola 2.0 programa onartu zen.
Eskola 2.0 programaren helburua Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailan eta D.B.H.ko 1go eta 2.mailetan arbel digitalak izatea, interneteko konexioa eta irakasleak baita ikasle bakoitzak ordenagailu eramangarria edukitzea da. Beraz, nahi duena da zentroetan teknologia egotea eta azpiegiturak sortzea. Zentroari eta irakasleei aukerak eman gabe haiek erabakitzeko nola erabili teknologiak hauek etekin didaktikoak ateratzeko.

Programa honekin, ezinezkoa da gure hezkuntza sistemak dituen arazoak konpontzea, honen helburua ez baitu zerikusirik inolako planteamendu pedagogikoekin. Gainera, ikerketa batzuk diotenez, programa honekin, hezkuntza kalitatea eta ikaskuntza ez da hobetzen modu esanguratsu batean, kasu batzuetan okerrera egiten du. Faktore batzuk kontutan hartu beharko dira eta ez geletan arbel digitalak eta ordenagailuak sartu eta listo:
- Irakasleen formakuntza eta motibazioa.
- Erabilitako metodologia.
- Zentroaren inplikazioa.
- Aholkularitza didaktikoa eta ez bakarrik teknikoa.
- TTBBen egokitzapena eta moldaketa errealitatera.
Faktore hauek kontuan hartu beharko dira eta Eskola 2.0 programan ez dira izendatzen.

Eskola 2.0 programa ez da agertzen Hezkuntza Ministerioak hezkuntza programa bat bilatu nahi duelako non TTBB zentroetan aplikatu nahi dituen ikasleek hauei hurbiltzeko. Ez, programa honen aitzindaria Aragoin jarritako “Pizarra Digital” proiektua izan da. Programa hori, 2003. urtean martxan jarri zen Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailen klaseetan Tablet PC eta bideo-proiektore bat emanez. Curriculumean inolako moldaketarik egin gabe eta irakasleen arrazonamenduak eta esperientziak kontuan eduki gabe.
Proiektu horren ondorioak negatiboak izan ziren, dirua galdu zen eta emaitzak berberak izan ziren, hau da ordenagailuekin zein ordenagailu gabe ikasleek emaitzak berdinak lortu zituzten.
Beraz, proiektu honen ondorioak ikusita irakasle askok ezetza eman dute Eskola 2.0 programari (nahiz eta honen botoa kontutan ez hartu). Izan ere, askoentzat ezetz botatzea ez da ezetza ematea TTBBei, askoen ustez hau inposaketa bat da eta dirua galtzea eta ez ikasleei hezten laguntzea.

Ondorio moduan esan, argi dagoela bizi garen gizartean hezkuntzan baliabideak egon behar direla ikasleak TTBBetara hurbiltzeko, baina Eskola 2.0 programa ez dauka zerikusirik hezkuntzarekin ezta irakaskuntzarekin.

No hay comentarios:

Publicar un comentario